Završena deveta IIIT ljetna škola

Završena deveta IIIT ljetna škola

U srijedu, 18. augusta 2021. godine, završena je IIIT ljetna škola pod nazivom „Islam in Europe: Challenges of Pluralism“. Devetu po redu ljetnu školu u Sarajevu organizovao je Međunarodni institut za islamsku misao, Evropski institut za epistemološke studije u Briselu, Centar za napredne studije u saradnji sa Fairfax Institutom iz SAD-a. Usljed pandemije koronavirusa, ovogodišnji program realizovan je putem Zoom-a.

Završne riječi učesnicima je uputio direktor Centra za napredne studije dr. Ahmet Alibašić. Sumiranjem utisaka kroz obraćanja nekolicine polaznika okončan je radni dio ljetne škole.

Program je prvenstveno bio namijenjen studentima na postidiplomskom i doktorskom studiju koji žele steći dodatne informacije i upoznati se sa savremenim pristupima u oblastima islamskih, humanističkih i socioloških nauka. Učesnici, njih dvadeset i dvoje iz Austrije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Češke, Grčke, Francuske, Rusije, Sjeverne Makedonije, Indije, Kosova, Palestine, Srbije, Turske, SAD-a i Nigerije, su u okviru 50 radnih sati programa u periodu od 2. do 18. augusta, imali priliku slušati predavanja eminentnih imena savremene islamske misli, te pripadnika akademske zajednice koji koristeći se modernim pristupom tretiraju islam i muslimane na različitim meridijanima svijeta.

Program je okupio predavače poput dr. Hishama Altaliba, dr. Ahmeta Alibašića, dr. Mustafe Cerića, dr. Ermina Sinanovića, dr. Dževade Šuško, dr. Ivana Ejuba Kostića, dr. Jonathana Browna, dr. Shuruq Naguib, dr. Ziauddina Sardara, dr. Omara H. Kasulea, dr. Jorgena S. Nielsena, Đermane Šeta, dr. Josepha Kaminskog i dr. Beddyja Ebnoua.

U nastavku donosimo nekoliko komentara i ocjena programa od strane polaznika


Program in its totality presents an immensely rich source for knowledge adoption, paradigm enlargement as well as source for personal analysis of intimate beliefs. I would say that successiveness of program is parallel with all aspects being equally activated and insisted on.

As with all programs, at the end of it the most important element is human interaction, understanding other and overcoming our inner speculations. Therefor the impact of this program would reflect in sheering the integrated knowledge and keeping the contact for any future activities on the issues of academic networking.

I learned some new terminology. And of course I was introduced to different views and opinions on the position of Islam and muslims in todays modern world.

The diversity of the lectures, their interesting experiences, worldviews and perspectives and also the experience exchange of the students contributed to development and learning.