Tesavvuf je u velikoj mjeri iniciran društvenim problemima i iskvarenošću te je kroz povijest razvijao vrlo sofisticirane metode, načine, instrumente, sredstva i tehnike borbe protiv istoga. To je istovremeno razlog zbog kojeg su sufije razvile izuzetno kreativan, inventivan i umjetnički sofisticiran jezik, govor i književnost. Specifična sufijska odjeća, neobičan način interakcije, razrađena pravila ponašanja, življenja i djelovanja u društvu u znatnoj mjeri predstavljaju interiorizaciju i utjelovljenje ovog buntovnog stava te stoga i efikasniji i uspješni način utjecaja na društvene promjene.
***
Pored te ogromne duhovne, vjerske i moralne žeđi koja je prisutna na Zapadu, a naravno i na Istoku, još jedan faktor je presudan za popularnost Mawlane i ljubav koju prema njemu gaje na Zapadu. Naravno, to je sadržaj onoga o čemu govori i ljepota forme izražavanja koju pri tome koristi. Autocentričnom, antropocentričnom, eurocentričnom i okcidentocentričnom svijetu današnjice treba novo uporište, treba novi centar i treba novi oslonac.
***
Ekumenska i benevolentna dimenzija tesavvufa daje čovječanstvu nadu u bolju budućnost i vjeru u boljeg i humanijeg čovjeka. Naravno, to nije odlika i obilježje samo tesavvufa ili samo islama, naprotiv to je temeljni i univerzalni poziv svake religije i svake duhovnosti.