IZ PREDGOVORA
Trenutni obrazovni sistem utemeljen je prije stotinu godina ili više, i očajnički mu je potrebno ‘ponovno pokretanje’, dok se istovremeno treba iznova povezati s nastavnim metodama i principima davno zaboravljenim u ime napretka i modernosti. Ono što danas imamo sastoji se uglavnom od određenog broja učenika, koji prelaze iz jedne učionice u drugu i bivaju ‘kljukani’ s pokretne trake nepovezanih i nesrodnih činjenica, uz pomoć neinspirativnih knjiga i metoda, da bi potom bili podvrgnuti beskrajno dugim ispitima, čiji se rezultati koriste za procjenu intelektualne sposobnosti i ‘vladanja’ predmetom.
Njegovanje djetetovog moralnog razumijevanja univerzuma zajedno s holističkim svjetonazorom, vezom sa svime što je stvoreno, sviješću o građanskoj odgovornosti da se svijet učini boljim mjestom, i sposobnošću suživota i rada u saradnji s drugima, kako tvrdi ova autorica, od vitalnog je značaja za rast i napredak svakog djeteta, što omogućava veće ostvarenje njihovih potencijala.
Ova knjiga također poziva na upotrebu najnovijih inovativnih sredstava i tehnologija kako bi obrazovno iskustvo postalo inspirativno. Sve navedeno od stvarnog okruženja za učenje (učionica i škola) trebalo bi napraviti dinamično i zanimljivo mjesto, pri čemu učitelj nije ‘nadzornik gradilišta’, već mudar uzor koji može da njeguje ono najbolje u djetetu.
Ann El-Moslimany (1937-2021) je doktorica botaničkih nauka i bivša profesorica na Univerzitetu u Kuvajtu (1984-1986) i Seattle Central Community koledžu (1986-1990). Krajem osamdesetih godina pošlog stoljeća, osnovala je Islamic School of Seattle (ISS) na čijem čelu je bila četrdeset godina, ostvarujući viziju moderne islamske škole prožete elementima Montessori učenja i holističkog obrazovanja. Autorica je nekolicine knjiga i naučno-istraživačkih radova.