O KNJIZI
Tokom formativnog klasičnog perioda islamske jurisprudencije, poznati učenjaci posjedovali su ne samo intelektualna umijeća potrebna za analitičko rasuđivanje već i široko opće znanje područja relevantnih za kulturni kontekst u kojemu su izdavali svoje fetve. Jedna održiva fetva zahtijeva poznavanje kako šerijata, tako i lokalnih običaja, kulturnih odnosa, značenja za pojedinca i zajednicu i srodnih pitanja.
Izvorna pravna tradicija formulirana je i utvrđena tokom prvih triju stoljeća islama, u vrijeme raširenog društveno-političkog meteža. Naravno, proces pravnih tumačenja i promišljanja pravnikā nije mogao izbjeći stvarnosti. Iako su se muslimani iz Poslanikovog i perioda pravednih halifa, zbog svojeg poštenja, pobožnosti, Poslanikovog primjera i vremenske bliskosti Objavi, čvrsto držali vjerodostojnih tekstova, promijenjeno okruženje u kojem su djelovali njihovi potomci postepeno je počelo utjecati na način na koji se autentični tekstovi razumijevaju, tumače, parafraziraju i primjenjuju.
I muslimanski i nemuslimanski svijet drastično su se promijenili od tog vremena. Nova geopolitička i naučna stvarnost našeg svijeta, koji se ubrzano mijenja, traži novi pogled na neke aspekte uspostavljene pravne tradicije. Put naprijed podrazumijeva sistemski novi pogled na stare fetve i njihovu revalorizaciju, kao i izdavanje novih s pogledom na više ciljeve prava (mekasid), koji se uspješno može nositi s današnjom promjenljivom globalnom stvarnošću.
U ovom zborniku, radovi o fetvi i izadavnju fetvi (iftaʼ) ukazuju na jedan pristup koji je i ukorijenjen u islamskom naslijeđu i okrenut suočenju s izazovima modernog svijeta.